A továbbképzés végére a résztvevők ismerjék meg a különféle népi játék típusokat, és bővítsék repertoárjukat játéktípusonként 3-5 vagy akár 10-20 változattal. A megismert játékokat memorizálják, építsék be aktív repertoárjukba. Ismerjék meg a népi játék néprajzi meghatározását és jellemzőit. Legyenek tájékozottak a publikált játékgyűjteményekben, azok forráskritikai használatában. Ismerjék a játékkultúra történeti változását és mai helyzetét. Képesek legyenek a népi játékokat pedagógia helyzetekben alkalmazni, helyesen válogatni és megfelelő módszerekkel tanítani. Képesek legyenek különféle források alapján játékokat rekonstruálni és adott helyzetre adaptálni. Tudjanak játékfűzéseket összeállítani.
A továbbképzésen elsajátítottak záró ellenőrzési módjának megnevezése, leírása, valamint az értékelés szempontjainak meghatározása
Záróvizsga
Tanfolyamon kívüli alkalom az utolsó tanfolyami alkalom után 30 napon belül.
A Záróvizsga gyakorlati és elméleti részből áll.
A gyakorlati vizsga két részből áll:
1. Repertoárismeret: a résztvevő tételsorból húzott tétel alapján mutatja be az adott játéktípus megtanult változatát. Értékelési szempontok: szöveg és dallam hibátlan bemutatása, a játékcselekmény ismerete.
2. Játékfűzés: a résztvevő a gyakorlati vizsgán a megtanult játékokból játékfűzést állít össze meghatározott szempontok alapján (pl. életkor, tájegység, pedagógiai helyzet, stb.)
Értékelési szempontok: a játékfűzés szerkesztési elvei érvényesüljenek az összeállításban. A válogatás a tanult szempontrendszer alapján történjen.
Az elméleti vizsga két részből áll:
1. Beadandó házi dolgozat, melyet a záróvizsgára kell elkészíteni: záró esszé a résztvevő népi játékhoz való viszonyának változásáról min. 2 max 5 oldalban.
2. Zárt helyi dolgozat a népi játékokról leadott általános ismeretekből, forráshasználatból, játékelemzésből, és tanítási módszertanból.
Értékelési szempontok:
tisztában van-e a népi játék fogalmával és jellemzőivel ismeri-e a népi játék gyűjteményeket és tudja-e azokat megfelelő forráskritikával használni képes-e leírás alapján rekonstruálni és megfelelően adaptálni népi játékokat